Świadome oddychanie…

Świadome oddychanie…

Świadome oddychanie…

Wiesz, że przy odpowiednim nastawieniu i właściwej motywacji wszystko jest możliwe.

Już wam proponowałam kilka technik oddychania, które skutecznie zwalczają stres.

Wielu z nas wyjedzie na wakacje gdzie będzie okazja  potrenować na świeżym powietrzu.

Świadome oddychanie… które bardzo efektywną metodą relaksacji pomaga nam powrócić do wewnętrznej harmonii i pełni życia.

Aby poradzić sobie z narastającym w nas lękiem, niekoniecznie musimy sięgać po tabletki uspokajające, wypróbowałam i nabrałam umiejętności świadomego oddychania…

Stosowane regularnie metody relaksacyjne są w stanie pomóc choremu w nerwicy i w lękach…pomaga rozluźnieniu mięśni…

Dzięki umiejętności poprawnego oddychania możemy kontrolować lepiej nasze ciało, nasze emocje, stres. Pamiętaj
W zaczerpnięciu odpowiedniej ilości tlenu przeszkadza nam nieprawidłowa postawa ciała lub nawyk przyjmowania złych pozycji, już w dzieciństwie, utrwalając nawyki złej postawy w których pozostajemy przez długi czas. prowadzą do wad i schorzeń kręgosłupa. Głęboki oddech to sprawa nie tylko dotlenienia organizmu, ale także sposób na radzenie sobie z emocjami, w tym także ze stresem oraz stanami lękowymi.

Warto zwrócić uwagę na prawidłowe oddychanie które, może rozwiązać wiele naszych problemów, w tym także wyeliminować potrzebę łykania tabletek uspokajających.
Potrzeba tylko trochę samodyscypliny by codzienne wykonywanie ćwiczeń oddechowych. Praktyka czyni mistrza…a by nasze oddychanie nie było zbyt płytkie musimy zatem pogłębić swój oddech. Wyobraź sobie, że nasze organizm potrzebuje tlenu w trzech balonikach;- płuca to wielki balonik znajdującego się na poziomie ramion…drugi jest położony na wysokości żeber, oraz trzeci który znajduje się bardzo nisko, w brzuchu.

Nabierz powietrza, napełniając balon 1,2 i 3 czyli w ten sposób oddycha wiele osób prowadzących siedzący tryb życia są to wspaniałe ćw dla naszych dzieci. Powtórzmy to ćwiczenie kilka razy, aby zapamiętać, jakie to uczucie oddychać górną częścią, naszego ciała prostując sylwetkę rozluźnij klatkę piersiową – nasze żebra powinny znacznie się rozszerzyć., oddychaj tak by powietrze zeszło w dolne partie ciała. Nie chodzi tu o nabranie większej ilości powietrza, ale o wpuszczenie go w najniższe partie płuc, położone już w brzuchu. Oddychając w ten sposób poczujemy, jak rozluźniają się nasze narządy wewnętrzne, jak rozkurczają się jelita.

Ten sposób dostarczamy tlenu organom wewnętrznym. Gdy nabierzesz  tej umiejętności tej nie będzie to jednak od razu – aby osiągnąć „głęboki oddech”, musimy cierpliwie wykonywać to ćwiczenie. Wkrótce poczujemy, że oddech wywołuje rozluźnienie w całym ciele.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.